REDANG ISLAND VACATION- BABAK 5

Perjalanan diteruskan lagi.. sepanjang perjalanan dari kl ke kuala terengganu, aku tidur dengan lena..x pernah aku lena sebegitu sepanjang perjalanan aku kalau blk ke rumah sebelum ini. aku dah tak kisah kalau berdengkur sekalipun kat dalam bas tu.penat wooo..penat naik komuter, penat berdrama kat putra..hahah..
aku tiba-tiba terbangun apabila mak aku call.
"akak dah sampai mana ni?
"mmm,ntah jap"aku jawabdalam keadaan mamai sambil kepala menjenguk keluar tingkap..aku nmpak tanda kat petronas menunjukkan sudah smpai marang.
"kat marang lagi mak"
"ha, kat marang lg?xpe la kang mak datang amik ngan abah"
"ye ke?alhamdulillah.."
aku sebenarnya penuh dengan strategi nak naik apa dari kuala terengganu ke jeti merang. maklumlah aku x terfikir pasal perkara ni masa buat rancangan awal2..oh, lupa rancangan awal kata parent aku nak amik pastu mereka x jadi amik, so aku kena la fikir cara lain..aku telefon semua kwn2 aku yang duduk di terengganu cara nak ke redang.

tapi....wait!!!!apsal dah terang ni?eh, dah ada matahari..what????/dh siang ke?ya Allah, x pernah aku smpai terengganu waktu dh siang..aku semakin gelisah bila rasa macam x sempat nak smpai..omg...subuh pn kantoi ari ni..huwaaaa..ampun Allah...qada' la jawabnya..aku terus berdoa wpn rasa bersalah yang amat sbb tertinggal subuh..hohoh..ya Allah minta-minta sempat smpai...

lagi lawak, setelah sampai di k.terengganu bas yang kami naiki tidak ke perhentian bas sebenar.eh, nak berenti kat ner ni?uncle bas tu kata dia ni kira cam prebet sapu. "bas sapu".. dia juz berbaik ati tumpangkan kami ke terengganu..nasiblah ada sorang mamat ni yg mmg orang terengganu dia soh uncle tu berenti kat bas stand shah bandar.bas stand kecik je...aku pun roger mak aku suruh amik kat ctu jer...


lepas tu ape jadi? sabarlah..tunggu next babak yer...nak wat thesis lak..hahaha

Comments

Post a Comment

Popular Posts