REDANG ISLAND VACATION - BABAK 6

OHoooo..sori rakan2 yang mengikuti cerita perjalanan kami ni..mesti korg geramkan bila nak abis citer ni?hahaha..sori la fren..kdg2 takde mood, kdg2 bz, kadang2 mental block(ni tak la kot sbb juz tulis blk ape yg berlaku kan)heheh..OK JOM SMBNG BACA..

sampai je kat bus stand shah bandar, parent aku dah pun tunggu dengan senyuman..yeah...mak n abah dah sampai...hohoho..kami pun bersemangatlah mengatur langkah... naik ke dalam kereta aku tanya abah aku.
"abah, abah tau ke jalan nak g jeti merang?" sebab aku tau abah aku tak pernah pergi sana.kami pun bukan asal terengganu..aku orang johor.abah aku je baru kerja kat terengganu.
"tau kot."jawab abah aku selamba..
"abah biar betol, sape bgtau abah?"
"abah agak2 je nanti..ala tau la kot"
"ye la tu"..aku tawakal je..
kat dalam kereta, kami berbual.macam2 cerita. tiba-tiba..
"eh, apsal jalan ni byk hutan dah abah?ada lalu hutan ke nak ke pantai?"tanya aku.
"hmm.ha ah la,abah rasa cam dah salah jalan.patut kita masuk simpang yg tadi tu...ni dah macam nak g tasik kenyir"
"abah.......biar betul, dh tak sempat ni..kak zah tu kata kena naik kul 9.30 skang dah 9.15..hohoho..sempat ke ni?"
"takpe kita patah blk..harap sempat lah"
"xue, buka gps kat hp ko..ikut gps la"huwaaa..aku dah risau..
perjalanan diteruskan mengikut gps..cuak woo masa tu, macam tak sempat..tgk gps cam jauh lg..kami bertawakal je masa tu.
Akhirnya, kami sampai juga ke jeti merang tepat kul 9.30pagi..alhamdulillah..aku dah mula excited. sampai di jeti aku mencari kak zah..ye la kan nak bayar pakej n nak tau naik bot mana.aku lihat sekeliling,siapa lagi yang akan join kami ke pulau redang.
oho, menurut kata kak zah ada satu group lagi yang lambat.nasib bukan kami paling last kalau tak mesti rasa bersalah menebal.hehe..
eh, semua lelaki ke?dah sah kami jadi bunga2 berkembang..hahaha..ye la kami berempat je perempuan.hope, group satu lagi ada la perempuan. tapi...bila tiba group satu lagi semua lelaki.wah sah kami jadi tuan puteri..hohoho..
apabila semua dah sampai kami menaiki bot laju yang telah tersedia..wah bermulalah percutian yang telah lama diidamkan..hmmm excited...hati rasa sangat tenang melihat lautan yang terbentang luas.hijau kebiru-biruan..hilang rasa tekanan dan kerja-kerja di kl..aku menikmati keindahan alam ciptaan Allah sepuasnya..bot terus laju menuju ke pulau redang, pelbagai cerita bakal menanti kami disana..

jakun tgk ikan berenang2 kat dalam air,kat tepi jeti kat darat lg pn air dah jernih

jeti merang ..cantik kan..

kami...oh,tp hujung tu mak aku..xue amik gambar

meninggalkan daratan

wajah2 dipukul air laut..hehe

melompat2 di dalam bot.

geng baru...ni la jejaka2 yang mengiringi kami..

tq pakcik bawakan kami ke pulau..

mgkin korg tak nampak tp atas bukit tu ada bendera PAS..hohoh..tgh2 laut tu..

waaaaa...seronoknya...
nantikan babak seterusnya..apa yang telah berlaku dalam bot?apa misteri2 yang berlaku di pulau redang?hmmm nantikannn dengan penuh kesabaran....hehehe.

Comments

  1. Phuiiiii ... next... pangkor

    ReplyDelete
  2. hahaha..pangkor aku g wat keje la..xbest la cite psl aku buat keje...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts