REDANG ISLAND VACATION- BABAK 7

Ohoo, sori kawan2... lama tak update..maklumlah kerja yg melambak (melambak la sgt,hoho). tapi sebenarnya lebih kepada malas n rsa bersalah kat thesis.. ye la thesis tak buat tp upload blog rajin.. nnt thesis marah i tau..hahahha.. ok la kite sambung cite ek.

perjalanan melalui air ke pulau redang diteruskan.... sambil menikmati keindahan alam buana sambil bergurau senda tiba-tiba..

"eh, ko ok tak xue?" soal izah
"aku rsa nak muntah la.."
"ah, sudah ..." balas aku. dalam hati aku,' muntah je la kat laut ni'..
tapi yang lawaknya, kami kezen2 ni rilex jer sbb kami fikir laut ni luas kalo nak muntah pn, tapi geng2 baru kami yang kalut.
 mereka terkocoh-kocoh mencari beg plastik utk diberikan kpd xue.. dalam hati aku "caring gak dorg ni.".
mmg kelakar bila igt moment tu.
"nah beg plastik" kata bdk lelaki 1. ok this time aku tak tau nama diorg.
"eh, jgn la tgk dia nak muntah..seganlah dia" bdk lelaki 2.
so, xue pn muntah dlm beg plastik yg diberikan.. walaupun keadaan xue membimbangkan kami tapi perjalanan tetap diteruskan..

pulau redanq semakin kelihatan..wah, tak sabar. ok sebenarnya ini kali kedua kau ke pulau redang. kali pertama ikut rombongan kolej. tapi perasan teruja tetap ada.

Akhirnya, kami sampai juga di pelabuhan. woww, subhanallah serius cantik sgt!!!!.. ikan2 tanpa segan silu bernang-renang di dalam air yang sangat jernih.nampak dasarnya.

Xue semakin sihat. alhamdulillah. kami berempat mula melangkah untuk mendaftar masuk ke dalam chalet.

"arghhhh, leganya dapat baring atas katil.." kata aku smbil mengeliat
"kan... perjalanan yg mencabar berbaloi bila aku tgk laut yg cantik.. tak sabar nyer" kata xue
"eh, ko ok dh ke? apsal ko boleh muntah td? hahah"tanya izah.
"entahlah..malu aku,jatuh diva i tau..aku rasa sbb perut kosong kot.."
"aku pn rasa cam tu la..sbb tak makan lg.lgpn penat smlm naik bas yg grrrr" balas aku.
"takpelah rehat, sat lg petang kita snorkeling..yeahhh x sabar aku.."sambung aku.
ain hanya bergolek, bermesej-mesejan dengan boifrennya..untunlah adik dah ade bf. kakak2 yg solo lg..hohoho

 di mutiara beach resort ni, waktu snorkeling biasanya dari pukul 9.30 pagi hingga 12 tghari. lepas tu pukul 2 pm untul 4.30 pm...setiap hari tu la waktunya..lepas tu bebas.




semakin menghampiri tempat penginapan kami.. MUTIARA BEACH RESORT..
kami dah sampai redang.. heavennn.. cantik woooo
pesakit.. hahaha. jgn marah dear..



 MUTIARA BEACH RESORT, PULAU REDANG


menuju ke tempat tido....fuhhhh

di depan chalet kami

Comments

  1. huhu... ni setahun nak tunggu siap novel ko ni. keep writing.

    ReplyDelete
  2. plan nak duduk resort ni jugak.. tp ok x bilik dia? gmbr dalam resort xde?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la... resort dia ok je..dis year 2013, katanya nk upgrade lg...hehe

      Delete

Post a Comment

Popular Posts